Kommunikation i Omnichannel
Träffsäker kommunikation i alla kanaler
Vi på Åtta45 erbjuder en helhetslösning för omnichannel-kommunikation som förenklar och förstärker ditt budskap. Oavsett om det handlar om e-fakturor, Kivra, fysiska utskick eller andra digitala kanaler, ser vi till att ditt budskap når rätt mottagare, i rätt tid och på rätt sätt. Med smart teknik och hållbara lösningar hjälper vi dig att skapa starka kundrelationer och effektivisera din kommunikation.
Automatiserad kundresa med händelse- och kalenderstyrning
Vår lösning bygger på en heltäckande och automatiserad kundresa som anpassas efter kundens hela livscykel. Genom integration med ditt CRM-system och förbestämda arbetsflöden kan vi styra kommunikationen så att rätt budskap når rätt målgrupp vid rätt tidpunkt.
Vi skapar de mallar du behöver för att snabbt skapa och leverera personligt anpassade budskap som triggas av inkommande data. Genom integration med CRM-system och smart kanalstyrning blir dina möten både effektiva och engagerande. Detta säkerställer en konsekvent och effektiv kommunikationskedja som skapar mervärde för kunden.
Förenklad process för dig och ditt team
För att möta dagens krav på effektiv och konsekvent kommunikation erbjuder vi en Omnichannel-lösning som integrerar alla dina kanaler. Med vår WYSIWYG-malldesign kan du enkelt skapa visuellt tilltalande och anpassade budskap för varje kanal. Återanvänd gamla kampanjer för att snabbt och enkelt skapa nya. Olika delar av mallen kan vara variabla, såsom bilder, texter och grafikelement.
Genom att kombinera digitala plattformar som e-post, SMS och Kivra med tryckta och postala utskick skapar vi en helhetslösning som maximerar din räckvidd och ditt genomslag. Oavsett om det handlar om en kampanj eller löpande kundkommunikation hjälper vi dig att skapa värde i varje kontakt.
Tryck och digitalt – En oslagbar kombination
Vi vet att kommunikation inte är en fråga om antingen eller. Därför kombinerar vi vår erfarenhet av tryck med digitala lösningar för att skapa en multikanalstrategi som når dina kunder där de befinner sig – via e-post, Kivra, SMS eller postala utskick. Med hjälp av förbestämda mallar och interna godkännandeflöden säkerställer vi att kommunikationen alltid är korrekt och redo för produktion. Tillsammans skapar vi en strategi där tryckta och digitala medier samverkar för att maximera effekten av ditt budskap.
- Se till att vara där mottagaren är
- Enkelt – skicka in allt i samma fil
- Olika brevvarianter i samma flöde
- Möjligt med fler efterföljande sidor
- Alla kan vara individuellt personifierade
- Postala och digitala kanaler ut
- Portooptimering för kostnadseffektivitet
Quadient Inspire: Kraften bakom vår tjänst
Med Quadient Inspire kan vi erbjuda en skalbar och intelligent lösning för kundkommunikation. Detta avancerade verktyg möjliggör personlig layout och effektiv hantering av mallar som kan vara flerkanaliga och flerspråkiga. Genom att sätta upp kalender- och händelsestyrda regler kan vi styra innehåll och kanalval så att dina meddelanden skickas vid precis rätt tidpunkt. För specialist- och företagsanvändare finns även möjligheten att skapa avancerade arbetsflöden från data till dokument.
Vi kopplar även tillbaka värdefull information direkt till ditt CRM-system. Genom att samla in statistik och analysera mottagarnas beteenden hjälper vi dig att optimera framtida kommunikation. All data hanteras säkert och strukturerat, vilket ger dig en tydlig överblick och möjlighet att fatta datadrivna beslut för ännu bättre kundrelationer och resultat.
Kontakta mig för ett möte och vidare diskussion hur vi kan förenkla er process för kommunikation.
Tommy Jansson