IT’S SHOWTIME!

Publicerad

En mässa ger dig möjlighet att leta efter nya samarbetspartners, nätverka och hålla koll på senaste nytt i din bransch. Vad ska man tänka på när man ställer ut på mässa? Hur kan man sticka ut ur mängden och locka fler besökare?

Vi har samlat 40 TIPS INFÖR MÄSSOR i ett dokument på 24 sidor. Vill du ta del av alla tipsen kan du ladda hem dokumentet längst ner på sidan.

TIPS #6

GÖR EN CHECKLISTA för allt som måste göras och allt material som ska med. Spara den till nästa mässa så går det mycket snabbare att planera nästa gång.

TIPS #13

TYDLIGGÖR MÅLEN FÖR alla som är involverade i planeringen och genomförandet av ert mässdeltagande. Var tydlig med målet. Målet är utgångspunkten för strategin och upplägget av mässdeltagandet. Vad fungerade bra vid förra deltagandet, vad kan göras bättre? Vilka mål vill man uppnå? Exempel på mål kan vara att träffa branschen, profilera företaget, möta nya kunder/kontakter, försäljning, visa produkter, träffa nya samarbetspartners, skriva avtal, testa produkter, presentera nyheter, möta pressen.

TIPS #15

VÄLJ DITT BUDSKAP med omsorg. Du har kort tid på dig att fånga besökarens uppmärksamhet. Det är därför viktigt att inte kommunicera för många budskap. Utgå ifrån mål och målgrupp och välj ditt huvudbudskap utifrån det. Kommunicera detta tydligt. Ditt budskap kommer att konkurrera med en massa andra budskap. Försök att hitta ett grepp som gör att du sticker ut.

TIPS #26

ORDNA MARKNADSFÖRINGSMATERIAL att dela ut på mässan. Samarbeta med andra företag som kan kopplas ihop med era produkter eller tjänster och dela ut give-aways som bekostas av någon annan men vill vara med och exponeras i er monter.

Läs hela artikeln genom att ladda ner den:

Ladda ner artikel
E-postadress

Taggar: kunskap